SKYCO

متخصص درامور کامپیوتر

SKYCO

متخصص درامور کامپیوتر

خودکشی یک هارد دیسک

هارد دیسک‌های جدید توشیبا مجهز به سیستم ویژه‌ای خواهند بود که در مواجه به شرایط خطر خود به خود اطلاعات را پاک کرده و هیچ اثری از آنها بر جای نمی گذارند. این هارد دیسک‌ها که با نام تجاری MKxx61GSYG شناخته خواهند شد، هنگامی که به سیستم ناشناسی متصل شوند، عملیات خود پاک کنی را شروع می‌کنند. تنها در صورتی می‌توان از خودکشی هارد جلوگیری که که آن را از دستگاه جدا کنیم و یا بشکنیم.

کاربران برای حفظ امنیت بیشتر می‌توانند موارد دیگری نیز برای حفظ اطلاعات انجام دهند. برای مثال می‌توان عملیات نوشتن بر روی دیسک و یا رمز گشایی اطلاعات را غیر فعال کنند.

توشیبا اعلام کرده است که این هارد دیسک ها از سیستم رمز نگاری ۲۵۶ بیتی AES بهره می‌برند و این سیستم رمزنگاری بالاترین درجه امنیت در آمریکا را دارد. MKxx61GSYG به زودی با ظرفیت‌های ۱۶۰ تا ۶۴۰ گیگابایت با ۱۶ مگابایت بافر و سرعت ۷۲۰۰ RPM مخصوص مراکز تولیدی، پزشکی، نظامی تولید می‌شوند.

Toshiba just announced a new hard drive for notebook computers that will appeal to enterprise users and security fanatics alike.

If the MKxx61GSYG is ever connected to an un-authorized computer, it will automatically erase all of its contents to prevent data thievery.

The hard drive auto-encrypts any data written to it for extra security, and can be erased instantly on comman.

It will come in capacities from 160GB to 640GB with a 7200 RPM spin speed.

There"s no word yet on which big computer companies will buy up these drives, but Toshiba is starting production soon.

هارد دیسک

بعد معرفی پورت Thunderbold دو شرکت AMD و Intnet اعلام کردند که از این پس از USB 3.0 پشتیبانی نخواهند کرد. USB 3.0 نسل جدید پورت‌های USB است که نسبت به USB 2.0 از سرعت بیشتری برخوردارند. پشتیبانی نکردن این دو غول تراشه دنیا به معنای شکست USB 3.0 بود در حالی که برخی از ابزار هم اکنون به پورت USB 3.0 مجهز هستند.

در نهایت شرکت AMD عنوان کرد که ازUSB 3.0 پشتیبانی خواهد کرد و تراشه‌های AMD A75 و AMD A70M اولین نسل از این نوع تراشه‌ها خواهند بود.

به نظر می‌رسید پیش از این شرکت اینتل در تلاش برای جایگزینی پروتکل جدید خود، یعنی Thunderbold به جای USB است. اما اینتل اعلام کرده که Thunderbold و USB مکمل یکدیگرند و تراشه‌های آینده این شرکت از USB 3.0 پشتیبانی خواهد کرد. بر اساس گفته این شرکت تراشه‌های جدید که از Thunderbold و USB 3.0 به طور همزمان پشتیبانی می‌کنند در سال 2012 عرضه خواهد شد.

هارد دیسک

فاطمه مجد آبادی

بخش دانش و زندگی تبیان

ایران صدوهشتادویکمین کشور دنیا در سرعت اینترنت

ایران به لحاظ سرعت اینترنت در رده صدو هشتاد ویکم جهان قرار دارد.

به گزارش عصر ایران در حالی که سرعت اینترنت در دهه حاضر به عنوان یکی از شاخصه هایی ارزیابی میزان توسعه یافتگی کشورهای جهان قرار گرفته است ، ایران در لیست سرعت اینترنت در میان 185 کشور جهان در رده 181 قرار دارد! 

 

منبع :keyf1

ادامه مطلب ...

تبدیل بدن شما به صفحه ای لمسی

یکی از مشکلاتی که در هنگام کار با ابزارهای پرتابل مثل موبایل یا پخش کننده های موسیقی داریم این است که کار با صفحه لمسی یا دکمه های کوچک آنها، آن چنان که باید آسان نیست. مثلا ورزشکاری را تصور کنید که هنگام دویدن عادت دارد به موسیقی گوش کند، پیداست که عوض کردن قطعات موسیقی برای او ساده نیست. تصور کنید که در یک خیابان شلوغ در حالی که در یک دستتان، نایلون خرید را دارید، می خواهید پاسخ SMS دوستتان را بدهید.

ما به دفعات به مشکلاتی مشابه دو مثال بالا در زندگی روزانه مان برخورد می کنیم. اما فناوری جدید که مایکروسافت و دانشگاه «کارنیگی ملون» ابداع کرده اند، ممکن است به این دردسر خاتمه دهد.

 

 

منبع خانم ملاشاهی 

عضو انجمن keyf1

ادامه مطلب ...

رتبه ۶۹ ایران در بین ۶۹ کشور صاحب IT

رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات با انتقاد از رتبه ایران در فناوری اطلاعات به گزارش موسسه اکونومیست در سال ۲۰۰۷ اشاره کرد و گفت: در این رده بندی ایران از حیث فناوری اطلاعات در بین ۶۴ کشور رتبه ۶۴ را کسب کرد که این عدد در سالهای ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ نیز تغییر چندانی نکرد.

در رتبه بندی موسسه اکونومیست، مقوله فناوری اطلاعات با شاخصهای متفاوتی سنجیده شده که وضعیت ایران در این شاخصها آنچنان که باید خوب نیست.

وی اضافه کرد: رتبه ایران از حیث تحقیق و توسعه در فناوری اطلاعات از آخر یازدهم است و در بخش تربیت نیروهای متخصص فناوری اطلاعات بعد از کشورهای آذربایجان، پاکستان، نیجریه و ویتنام از آخر رتبه پنجم را کسب کرده است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران با تاکید بر اینکه بررسی تغییر و تحولات فناوری اطلاعات از جمله اهداف تاسیس این پژوهشگاه است به رشد فناوری اطلاعات در جهان و پژوهشهای ناب فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: این پژوهشگاه ملی باید رشد فناوری اطلاعات را در دنیا و ایران بررسی و برای آن پژوهش تعریف کرده و پژوهش ها را مدیریت کند.

وی درباره وظایف پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات در مقوله پژوهش در IT اظهار داشت: توسعه فناوری اطلاعات به عنوان یکی از فناوریهای اولویت دار در برنامه چهارم توسعه مطرح شده بود که تحقق این مهم نیازمند تحقیق و توسعه و تربیت نیروهای متخصص است.

فاطمی تاکید کرد: در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران نه تنها باید کاربردهای فناوری اطلاعات در پژوهش را به صورت مدیریت اطلاعات دنبال کنیم بلکه پژوهش در فناوری اطلاعات نیز امری مهم است که باید به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به دانشگاههای وزارت علوم که علاوه بر آموزش عالی وظیفه پژوهشی نیز دارند و وجود پژوهشگاههای تابعه وزارت علوم برای تحقق امر تحقیق و پژوهش گفت: برای تاسیس پژوهشگاه ملی در حوزه فناوری اطلاعات به طور خاص تصمیمات بسیاری مدنظر بود که در نهایت ارتقای پژوهشگاه “اطلاعات و مدارک علمی ایران” به پژوهشگاه “علوم و فناوری اطلاعات ایران” با رویکرد فناوری اطلاعات در نظر گرفته شد.

فاطمی افزود: هدف پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ارتقای رتبه ایران در امر تحقیق و توسعه و تربیت نیروهای متخصص در حوزه فناوری اطلاعات است چرا که جایگاه فعلی ایران در این مقولات به هیچ وجه قابل قبول و شایسته نیست.


منبع :آقای حامد کاظمی 

عضو انجمن keyf1

فیس بوک بدون فیلتر

تا حالا شده آرزو کنید کاشکی حداقل فیس بوک رو فیلتر نمی کردند؟؟؟

آموزش فیسبوک بدون فیلترشکن رو حتما ببینید  و به بقیه هم آموزش بدید....

شکیبا باشید تا عکس نمایش داده شود...لینک عکس

برای دیدن عکس در ابعاد بزرگتر کلیک کنید 

 

 

 منبع آقای حامد کاظمی 

 عضو انجمن keyf1