SKYCO

متخصص درامور کامپیوتر

SKYCO

متخصص درامور کامپیوتر

ده نکته ی جالب در مورد اینترنت در سال 2020

اینترنت را باید بزرگ‌ترین سامانه‌ای دانست که تاکنون به دست انسان طرّاحی، مهندسی و اجرا گردیده‌است. ریشه این شبکهٔ عظیم جهانی به دهه۱۹۶۰ باز می گردد که آژانسهای نظامی ایالات متحده امریکا بر روی پروژه های تحقیقاتی برای ساخت شبکه ای مستحکم،توزیع شده و باتحمل خظا سرمایه گذاری نمودند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر ، وابسته شدن تمامی فعّالیت‌های بشر به اینترنت در مقیاسی بسیار عظیم و در زمانی چنین کوتاه، حکایت از آغاز یک دوران تاریخیِ نوین در عرصه‌های گوناگون علوم، فن‌ّآوری، و به خصوص در نحوه تفکّر انسان دارد.شواهد زیادی در دست است که از آنچه اینترنت برای بشر خواهد ساخت و خواهد کرد، تنها مقدار بسیار اندکی به واقعیت درآمده‌است.

می توان گفت هیچ چیزی در دنیای امروز به اندازه ی اینترنت پیشرفت نداشته و هیچ چیز چنین رسوخی را در زندگی بشر نداشته است.

در این گزارش قصد داریم شما را با ده نکته ی جالب در مورد اینترنت 2020 آشنا کنیم :


یک: تعداد کاربران اینترنت افزایش چشمگیر خواهد داشت.
تعداد کاربران در سال 2010 ، 1.8 میلیارد نفر می باشد ، این تعداد در سال 2020 به 5 میلیارد نفر خواهد رسید. جمعیت فعلی جهان 6.7 میلیارد نفر است.

 


دو: در سال 2020 اینترنت از لحاظ جغرافیایی به نقاط پراکنده تری از دنیا خواهد رسید. همینطور زبان های دیگر و الفباهای بیشتری را در بر خواهد گرفت.

 


سه: اینترنت شبکه ی چیزهایی غیر از کامپیوتر خواهد شد. امروزه اینترنت، 575 کامپیوتر میزبان دارد. انتظار می رود در آینده میلیارد ها سنسور در ساختمانها و پلها وجود داشته باشد که به اینترنت وصل شوند.

 

چهار: اینترنت قادر خواهد بود اطلاعاتی با حجم اگزابایتی(یک میلیارد گیگابایت) و یا شاید زتا بایتی انتقال دهد.  انتظار می رود تا سال 2012 ترافیک اینترنتی به ماهانه 44 اگزابایت برسد یعنی دو برابر مقدار امروز.

 

پنج: در آینده اینترنت به صورت بی سیم(wireless) خواهد بود. شمار مشترکینی که از تکنولوژیهای شبکه سازی اطلاعاتی با سرعت بالا مانند 3G  و WIMAX استفاده می کنند در سه ماهه دوم سال 2009، 257میلیون نفر بوده است ، انتظار می رود تا سال 2014 این تعداد به 2.5 بیلیون نفر برسد.

 

شش: خدمات بیشتری در زمره محاسبات ابری (cloud computing) قرار خواهند گرفت. محاسبه ابری، قابلیت محاسبه ی شبکه ای است که باعث کاهش هزینه ها، بالا رفتن مقیاس ها، بهبود سرعت انجام کارها و دستیابی به بهترین عملکرد می شود. طبق پیش بینی ها تا سال 2015 محاسبه ابری، 45.4 بیلیون دلار درآمدزایی خواهد کرد.

 

هفت: در آینده میزان مصرف انرژی اینترنت کمتر از مقدار کنونی خواهد بود. امروزه 5.3% مصرف انرژی دنیا به اینترنت اختصاص می یابد.

 

هشت: مدیریت شبکه در آینده بیشتر خودکار خواهد شد. از بزرگترین ضعف های اینترنت امروز نبود مدیریت تکنیکهای شبکه است.

 

نه: اینترنت دیگر وابسته به ارتباط پیوسته و همیشگی نخواهد بود. محققان به دنبال یافتن تکنیکهای ارتباطی هستند که قادر باشد در تاخیرها تاب آورده و ارتباط ها را از کاربری به کاربر دیگر ارسال کند، خصوصا در کاربری های سیار.

 


ده: در آینده، اینترنت هکرهای بیشتری را جلب خواهد کرد. تا سال 2020 هکرهای بیشتری به اینترنت آسیب خواهند زد چراکه زیر ساخت های بیشتری مانند شبکه الکتریکی آن لاین خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد