SKYCO

متخصص درامور کامپیوتر

SKYCO

متخصص درامور کامپیوتر

بالاخره کپی برداری سامسونگ از اپل کار دستش داد

شرکت استیو جابز Samsung را متهم کرد که به صورت کورکورانه ای در تولید تلفن همراه هوشمند "Galaxy" و تبلت "Galaxy Tab" از "iPhone" و "iPad" کپی برداری کرده است.

 

 

 

 

اتهام Apple تنها به ظاهر این محصولات که شباهت بسیار زیادی به هم دارند محدود نمی شود بلکه در دادخواستی که خانه کوپرتینو به دادگاه ارائه کرده است کپی برداری مواردی از قبیل طراحی، تداخلها (برای مثال تداخل لمس و کلیدها) و همچنین نقض حق امتیاز برخی از فناوریها نیز ذکر شده اند.

 

براساس گزارش بلومبرگ، محصولات سامسونگ برپایه سیستم عامل آندروئید گوگل هستند. درحقیقت گوگل با این سیستم عامل یکی از مهمترین رقبای اپل در بازار تلفنهای همراه هوشمند و تبلتها است. آندروئید در محصولات سامسونگ، موتورولا و محصولات بسیاری دیگر از تولیدکنندگان لوح- رایانه ها و تلفنهای همراه هوشمند به کار رفته است.

پیش بینی ها نشان می دهد که سیستم عامل گوگل تا پایان سال جاری 39.5 درصد از بازار جهانی تلفنهای همراه هوشمند را در اختیار بگیرد. در حالی که برپایه گزارش IDC سهم اپل از این بازار 15.7 درصد است.

 

پیش از این، Apple از Nokia نیز شکایت کرده بود. شرکت نینتندو اظهار داشته بود که اپل دشمن قسم خورده این شرکت ژاپنی است، فوجیستو از اپل به دلیل سرقت نام "iPhone" شکایت کرده بود و "پل آلن"، یکی از دو بنیانگذار مایکروسافت اپل را به دادگاه فراخوانده بود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد